T U V A M A L M O

Resedagbok - Fredagen

Publicerad 2011-02-28 20:32:57 i Travel,

Fredagen var en riktig promenaddag. Vi började med frukost på det mysiga stället för att senare ta tunnelbanan ut till Vatikanen. Med kartan som största hjälp så hittade vi fram till denna enorma plats som egentligen är ett eget land. Kön för att komma in bakom murarna sträckte sig runt hela torget så vi valde att endast nöja oss med Vatikanens utsida. Efter en stund i solen så tog vi oss vidare mot stan. Något Italien har mycket av är bilar, stora som små och när vi fick syn på dessa småttingar var vi tvunga att förlänga minnet med ett foto. Lunchen blev på en kinarestaurang bara för att få ett avbrott i allt italienskt. Eftersom det inte fanns så mycket shopping som tog upp vår tid så tänkte vi istället se alla sevärdeheter staden hade att erbjuda, så nästa stopp blev Colosseum. Mäktig byggnad som är så mycket större än vad man förväntar sig. Vi gick runt, fotade, var riktiga turister och njöt av utsikten. När vi var på väg mot hotellet igen hade vi gått uppemot en mil och fötterna värkte. På kvällen tog vi en sväng förbi colosseum igen för att ha upplevt det under kvällstid, kan säga att kvällen gör allt så mycket vackrare. Vi hade redan bestämt område för kvällens middag så vi vandrade vidare, vilket slutade med att vi gick nästan fyra kilometer. Hittade en mysig restaurang där jag åt en riktig fin pizza och jossi en mindre bra köttbit. När klockan närmade sig midnatt hoppade vi på bussen och åkte hem. Spelade lite kort och somnade helt lyckliga.