T U V A M A L M O

SATURDAY 19 MARCH

Publicerad 2016-03-19 14:09:16 i Life, Personal things,

Tuvamalmo-14032015-5604Tuvamalmo-14032015-5606 Tuvamalmo-14032015-5608Sven is growing too fast, life is passing by too quick, spring is just around the corner and I'm doing my last day as a 23 year old. What else? My best friend is moving to Stockholm next week and I could not be more happy. This year will be a good one. I can feel it.

Och så kom lusten att få skriva lite och jag är inte den som håller tillbaka. Men vi kan väl ta det från början, eller ja, från det vi hördes sist. Sounds good? Först vill jag bara säga hej på er, jag har saknat varenda en av er!

Jag hade svårt att tro att januari och februari faktiskt skulle passera. Trodde att tiden hade fastnat där ett tag och mörkret höll på att ta knäcken av mig. Lusten var begränsad och jag gjorde endast det jag verkligen kände för. Som tur var hade jag träningen, alexandra och sven som gjorde varje dag till något bra ändå. När jag kommer i dessa perioder så tillåter ja mig själv att faktiskt må precis så som kroppen säger. På ett sätt hör det till livet att inte alltid vara på topp. För inför varje topp så krävs det ju en uppförsbacke, ellehur?

Sedan kom mars. Älskade mars (bara för att jag fyller år denna måndad haha..). Fyllde på med ny energi hemma hos familjen i Gävle och fick kramas så mycket att det räckte och blev över nästan. Jag slet på med mina morgonpass på gymmet och började faktiskt få lämna ytterdörren i svagt svagt morgonljus. Det fick mig att se slutet på vintern och helt plötsligt kom energin tillbaka. Och förra helgen fick ja finbesök här hos mig. Kajsa kom hit med både solbränna och mycket energi som gjorde mig gott. Det bästa av allt var att vi denna gång fick säga hej då med ett "vi ses om två veckor!". För om en vecka blir hon stockholmare. Gissa vem som blev överlycklig? Efter vår tolfte dejt var det på tiden att vi kan ses varje dag.

Vad mer? Just det. Löpningen. Idag är det 77 dagar kvar till marathon... I söndags sprang jag 16 km vilket var det längsta sedan början på december. Men det kändes iallafall väldigt bra och härligt. Men idag däremot, 13 km morgonlöp som inte var så trevligt. Vill skylla på benträningen igår, men vet inte om det är en godkänd ursäkt. Eller det faktum att jag inte hann med någon riktig middag igår. Det kan ha varit det med. Men marathon iallfall, det känns väldigt långt borta fysiskt sätt, men väldigt nära i tid. Minns att jag vid denna tid förra året hade hunnit göra alla långpass jag egentligen hade behövt. i år har jag inte bockat av ett enda ännu. Tanken är att jag på måndag ska hoppa på 10 veckors marathonprogram för sub 4 h. Så det löser nog sig tillslut. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag längtar. Vet inte hur eller varför, men jag trivs helt plötsligt bättre med att lyfta tungt än att springa långt. Däremot tror jag att jag kommer hitta tillbaka bara jag ger det lite tid.

Något annat? Försöker tänka efter. Min syster har äntligen fått sin examen efter obeskrivligt kämpande. Jag är så stolt och glad över hennes slit som nu fått sin belöning. Jag kör vidare på veggo-maten och trivs väldigt bra med det. Imorgon fyller jag 24 år och kommer för första gången inte fira min födelsedag med familjen. Sven växer fort, men han är fortfarande världens finaste misse. Han sover vid min sida varje natt och jag vaknar ibland mitt i natten av att han slickar mig i hela ansiktet. Kärlek på sitt egna lilla vis. Och jag har inte lyft kameran på säkert flera veckor. Bilderna ovan då? Ja inte ens de tog jag. Haha. Men det är som med mycket annat här i livet - man kan behöva en paus för att sedan kunna hitta tillbaka. Och då både starkare och lite bättre.

Kommentarer

Postat av: Sam

Publicerad 2016-03-19 16:22:33

Oh finally she's here, we missed you <3

Postat av: Ellen

Publicerad 2016-03-19 17:04:15

Jaaa har saknat dina inlägg sååå! Hoppas du har hittat tillbaka <3 KRAM

Postat av: ISA

Publicerad 2016-03-19 17:54:25

Blir ju så glad om du börjar blogga igen och ge oss härliga bilder och inlägg, vi har saknat dig!! glad att livet vänt lite, tror fan många går in i nån slags vinterdvala i detta land! KRAM!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-03-19 17:57:10

PUSS PÅRE!!! SNART SES VI <3

Postat av: Ina

Publicerad 2016-03-19 18:31:45

Härligt att höra fån dig! Ta den tid du behöver, vi kommer alltid vänta på dig. Själv älskar jag att hänga i ditt arkiv när du inte skriver, men såklart blir det roligare nu när du tittade in igen! Ha det super duper, kram!!

Postat av: Ida

Publicerad 2016-03-19 18:43:56

ÄNTLIGEN! Välkommen tillbaka, har saknat dina inlägg så mycket! <3
Kram.

Postat av: Malin

Publicerad 2016-03-19 19:15:31

trevligt med en update! Vi saknarej:)

Postat av: Nadja

Publicerad 2016-03-19 23:37:03

Åh så roligt att du skriver igen!! :)

Postat av: Wictoria

Publicerad 2016-03-21 07:31:18

Åååh vad glad jag blev över att se att du har skrivit☺️️

Postat av: tilde

Publicerad 2016-03-21 08:08:53

<3 <3 <3

Postat av: Matilda

Publicerad 2016-03-21 14:19:47

Åh heja Tuva! Nu är det då inte långt kvar till våren tjoho :))))
Massa kramar<3

Postat av: Rebecka

Publicerad 2016-03-22 19:44:54

Så kul att höra från dig! Jag är ingen flitig kommenterare men du ska veta att jag saknar dina inlägg!

Ha en bra dag!

Postat av: FIT by Emma Hå

Publicerad 2016-03-26 09:06:40

Alltså din katt, SÅ SÖT!!

Och kul att du är tillbaka. Jag anmälde mig till mitt allra första marathon igår och målet är under 5 timmar. Jag har saknat dina löparinlägg så mycket, kommer nog gå tillbaka och läsa om dem nu när jag är så taggad på marathonträningen =)

Postat av: BYSOFIA

Publicerad 2016-03-26 14:41:15

Finaste Tuva! Välkommen tillbaka och vilken mysig misse du skaffat. Massa styrke kramar

Postat av: Elin Hansson

Publicerad 2016-04-16 19:39:54

Vilka fina bilder! :D Underbara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela