T U V A M A L M O

TAKE CARE WHILE I TAKE CARE

Publicerad 2016-01-05 21:42:02 i Life, Personal things,

Tuvamalmo-02012015-5342Tuvamalmo-02012015-5355 Tuvamalmo-02012015-5345I've thought about it for a couple of months now, but never really believed I would dare to actually do it. But now I'm brave and strong enough to put my self first and therefore take a break from this little blog-world. After nine years I feel pretty full of always put my self out there, sharing and being a public person. I need some time for myself and hopefully I'll find my way back to happy blogging again. Thanks for all the unconditionall love and promise to take care until next time we see each other. 

Tanken har slagt mig många gånger det senaste året. Men den har skrämt mig lika mycket varje gång. Fram tills nu. Under hösten har mycket i livet hänt. Då menar jag inte drastiska händelser utan snarare en känsla i mig och livet i stort. Familjen har aldrig varit så viktig, dagarna har aldrig varit så lärorika och stora mål har aldrig varit så nära att uppnås. Och där emellan har lusten till allt det offentliga kommit i kläm.

I lite mer än nio år har jag skrivit om mina dagar. 8 229 inlägg totalt. Och det är jag för tillfället väldigt nöjd med. Är så pass mätt på hela denna del av mig själv att jag nu tagit det stora beslutet att ge mig själv tjänstledigt närmsta månaden. Vad som händer sedan får vi helt enkelt se. Jag vill ge mig själv friheten att få känna efter på riktigt innan jag lovar något. Såklart kommer det finnas en stor tomhet och saknad efter er, men ångesten och det dåliga samvetet jag upplevt den senaste tiden går inte att förhandla om - den måste bort.

Tills vi hörs igen - ni alla är helt underbara och världens största kram till er som år efter år hängt med i min lilla bubbla. Puss och kram, vi hörs på stan!

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2016-01-05 22:15:41

Ta hand om dig, kommer verkligen sakna dina inlägg men hälsan och välmåendet måste självklart alltid gå först. Kram!

Postat av: S

Publicerad 2016-01-05 22:43:22

Åååå, hoppas verkligen du kommer tillbaka. Din blogg har varit min favorit sedan 2012 och faktiskt hjälpt mig på många sätt, bland annat att se hälsa/träning som något roligt och inte något hetsigt. Ta hand om dig och om du kommer tillbaka har du åtminstone en superhängiven läsare här. Kram till dig!

Postat av: Helle

Publicerad 2016-01-05 23:31:24

Fina Tuva, jag förstår dig verkligen. Även om jag själv inte har modet att blogga om mitt liv och vara offentlig uppskattar jag otroligt mycket att det finns några där ute som vill det - och att du är en av dem. Du har gett mig så otroligt mycket inspiration, till allt från kläder, träning, löpning, inredning eller bara livet i allmänhet. Du verkar vara en så himla go tjej helt enkelt! Tack tack tack fina du. Jag hoppas inspirationen återvänder och att du senare hittar tillbaka till bloggandet, men bara om det känns bra för dig. Stor kram på dig och stort lycka till med karriär, löpning, kärlek och allt annat!

Postat av: Paulina

Publicerad 2016-01-06 00:00:00

Stort lycka till, vi hoppas få se dig i framtiden när du mår bra igen! Det är på det viset vi vill ha dig! :)

// Paulina
nouw.com/100kitchenstories

Postat av: Malin

Publicerad 2016-01-06 00:47:42

Kommer bli tomt, då din blogg är min absoluta favorit. Men! Självklart ska du unna dig denna paus och utvärdera vad Du vill och tänker göra i framtiden. Stor kram till dig. <3

Postat av: Mari

Publicerad 2016-01-06 08:21:36

Ta hand om dig dina du! Kommer sakna dig... Men du gör helt rätt, en måste lyssna. Kramar

Postat av: Stora t

Publicerad 2016-01-06 09:57:49

❤️❤️❤️

Postat av: L

Publicerad 2016-01-06 10:36:05

Va tråkigt! Har följt dig många år och skulle gärna vilja fortsätta med det nu när du är nära drömjobbet!:(

Postat av: Madeleine

Publicerad 2016-01-06 11:01:26

Kommer sakna dig här Tuva! Ta hand om dig:) Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2016-01-06 12:30:13

Kommer sakna Dig och Dina kloka och ärliga inlägg. Din förmåga att inspirera och sprida glädje. Var rädd om Dig Tuva. Sluta aldrig någonsin att vara Dig själv. Det är Du allra bäst på. Önskar Dig all lycka. Kram Eva

Postat av: madde

Publicerad 2016-01-06 16:05:34

Liksom tidigare kommenterat kommer jag också att sakna dina inspirerande och härliga blogginlägg men jag förstår dig till hundra procent! :) Tycker du gör helt rätt som följer hjärtat och pausar, det viktigaste är att man själv mår bra! Önskar dig i alla fall stort lycka till med allt och kommer såklart fortsätta följa dig på instagram och snapchat om du fortsätter med det :) Må gott, kram!

Postat av: ISA

Publicerad 2016-01-06 17:21:13

åh vad jag kommer sakna dina vardagsmysiga inlägg, men du gör ju helt rätt som går på känslan. Det måste finnas en lust och drivkraft, annars blir det inte rätt inombords. Vi kanske springer på varann på stan eller i löpspåret (HAHAHA not). Kram!

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-01-06 18:30:15

Hej Tuva. Jag började läsa din blogg tack vare min syster. Jag vet att när jag kollade på de första bilderna på dig tyckte jag att du såg mycket äldre ut, än vad du faktiskt är. På ett positivt sätt :) Sedan dess, säg 3år, har jag läst din blogg varje dag. Det är tråkigt att inte kunna göra det längre men jag tycker också att du fattar helt rätt beslut :) Jag kommer att sakna dig (kika in din instagram desto mer) och ändå titta in här någon gång i veckan för att se om du kommer tillbaka.
Så, ta väl hand om dig och lycka till med allt :) Många kramar från mig!

Postat av: Evelina

Publicerad 2016-01-06 19:44:04

Jag "ramlade in" på din blogg för några år sedan och har sedan dess följt din vardag. Du har verkligen ett öga för foto och text men även för mode, trender, matkultur, m.m! Du verkar vara en fin människa. Ta hand om dig och kom ihåg, att DITT välmående alltid går först! Vi läsare finns alltid här om du bestämmer dig för att återvända till bloggandet. Ha det bra!

/trogen läsare från Finland

Svar: Värmer något otroligt att få läsa dessa ord. Så stort tack för att ni ger mig lika mycket tillbaka. tack tack tack! <3
Tuva Malmo

Postat av: Jennifer

Publicerad 2016-01-06 23:06:23

Åh vad tråkigt, men har full förståelse! Blir så mycket omedveten stress av sociala medier så en paus borde alla ta sig ibland. Hoppas du får lugn och ro.
Ta hand om dig och ha de bäst!
Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2016-01-07 21:59:15

Tack för att vi fått följa dig under de här åren. Klart du ska göra vad som känns bäst för dig (även om jag kommer sakna dina inlägg ;))

Postat av: Rebecka

Publicerad 2016-01-11 15:27:19

Hej! Jag måste få tacka för all härlig inspiration du bjudit på genom åren. Du har varit min favoritblogg sedan 2012, utan undantag! Inspirerande på så många plan; kläder, fotografi, mat... Om jag får tänka egoistiskt hoppas jag att du börjar blogga igen ;) Men jag önskar dig framförallt ett positivt välmående. Ta hand om dig!

Svar: Är det så? Gud vad roligt att få höra! Kan knappt förstå att det finns läsare som hängt med så länge. Men det värmer så! Kram på dig! :)
Tuva Malmo

Postat av: C

Publicerad 2016-01-12 00:00:48

Kram <3 och lycka till med allt i livet fina Tuva!

Postat av: Moa | hobbyfotograf

Publicerad 2016-01-17 10:13:11

Åh vad jag saknar dina inspirerande bilder och inspirerande texter! Hoppas du vilar upp dig rejält så att du snart kommer tillbaka till oss! <3

Svar: Gulle dig! Kramkramkram
Tuva Malmo

Postat av: Creamy

Publicerad 2016-01-18 07:26:15

Kom tillbaaaaka!!!! Älskar din blogg!!!

Postat av: Johan

Publicerad 2016-01-18 19:57:16

Snygg outfit.

Postat av: Felicia

Publicerad 2016-01-19 01:48:57

Saknig!

Postat av: Sophia

Publicerad 2016-01-19 07:29:46

Hoppas du kommer tillbaka snart igen! Din blogg är så otroligt inspirerande både när det gäller träning och livet!!

Postat av: Lise

Publicerad 2016-01-20 19:18:55

Snälla kom tillbaka!!!!

Postat av: M

Publicerad 2016-01-24 19:44:36

Åh Tuva det är grymt tomt utan dig! Hoppas du har det riktigt härligt vad du än gör. Massa kramar <3

Svar: <3<3
Tuva Malmo

Postat av: Sarah

Publicerad 2016-01-24 20:03:32

Hoppas att du kommer tillbaka! Gillar verkligen din blogg!

Postat av: Wictoria

Publicerad 2016-01-25 11:02:09

Ta hand om dig <3
Jag kikar in här varje dag bara för jag hoppas att du saknar oss likamyclet vi saknar dig så du skriver igen, din blogg är så fantastisk, varm, mysig, rogivande och fantastisk på alla sätt och vis.
Kärlek från mig

Svar: Men tack snälla du! Det gjorde mig så glad att läsa detta. Massa kramar!
Tuva Malmo

Postat av: Peachy

Publicerad 2016-02-01 13:22:37

Saknar din blogg!!! Hoppas att du kommer tillbaka snart!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela