T U V A M A L M O

I KEEP MY EYES CLOSED

Publicerad 2016-02-12 13:45:43 i Life, My photography, Personal things,

Tuvamalmo-11022015-5460_Fotor_CollageHey everyone! I'm home sick today and just got some feeling to write to you. And also, show off some pictures of my love. Don't know how many pictures I've taken of him the last couple of days. Way too many at least. But what can you do when such a cutie is jumping around all day?

Läget just nu? Jag ligger hemma sjuk idag och fick feeling att uppdatera er om livet. Förutom rejält halsont (tur att glass fortfarande går ner) och energilös utan dess like, så är livet väldigt bra. Sven har varit här hos oss i en vecka nu och varje natt har vi sovit kind mot kind. Hans spinnande håller mig vaken till och från, men det är bara mysigt. Och han växer så det knakar, snälla varför kan de inte vara kattunge liiiite längre?

Förutom Sven så är det lite annat som hänt senaste tiden. Löpningen till exempel. Inte bra. Jag kände strax innan jul att min vänstra ljumske började bråka och drog därför ner på springandet till 1 gång i veckan. Det hjälpte inte. Gått två besök hos sjukgymnast och fått rehabövningar (vilket jag dock är sämst på att göra). Så sedan julafton har jag sprungit 6 gånger. Det värsta? Jag saknar det inte ens. Istället har jag snöat in mig på styrketräningen och kör upplägget 5x5 tungt. Det här med morgonträning har blivit lite av ett beroende och kliver med glädje upp för att ha tränat klart för dagen innan klockan slår 8.00. Så jag får min dos av träningsglädje av skivstången numera, löpningen får vänta lite till.

Annars? Mamma och pappa har köpt sommarhus. Jag äter boveterisotto eller gröt till middag. Får besök av Tilde i helgen och vi ska gå på Berns asiatiska brunch. Och jag har inte tvättat håret sedan i söndags. Dags att hoppa in i duschen, fixa lunch och äta lite med ipren.

Trevlig helg raringar!

Tuvamalmo-11022015-5453

Kommentarer

Postat av: lin

Publicerad 2016-02-12 14:23:16

Hurra äntligen en uppdatering! Du är saknad ska du veta! Krya på dig :)

Postat av: ISA

Publicerad 2016-02-12 16:27:58

här går man in första gången på evigheter och möts av 1. ett inlägg!! 2. En söt katt!! Blev megaglad :D ta hand om dig och ha en mysig helg <3

Postat av: Cecilia

Publicerad 2016-02-14 00:30:28

Hej,

Åh vad roligt att få läsa ett inlägg fr dig, det känns positivt. Tycker det är så roligt och inspirerande att läsa och se dina bilder. Du har en fantastisk klädstil, härlig träningsinspo, skön läsning helt enkelt.

Jag behöver ett tips oxå. Undrar vilken size du har på din dunkappa fr Cos? Skulle så gärna vilja ha en. Bor i norra Sverige o inser att det är myyyyycket kvar av vintern här. Har haft en tuff höst och gör allt för att "pyssla" om mig själv och min/vår vardag. Istället för att nu kämpa emot kylan tänkte jag bara sig come on come on come on, med en varm jacka. Försöker fylla min vardag med fina tankar, få in lite träning (helt imponerad av din morgonträning) fräsch mat (älsk på dina frukostbilder) och harmoni i kroppen. Hoppas du har det och känner lugnet kring bloggen (även om vi mer än gärna vill höra ifrån dig ❤️

Svar: Hej Cecilia!
Tusen tack för din kommentar och fina ord.
Jag har 36 på min dunkappa. Men 34 hade funkat lika bra :) Årets bästa köp helt klart - älskar den.
Hoppas våren kommer till er snart, bamsekram!
Tuva Malmo

Postat av: Matilda

Publicerad 2016-02-14 18:11:41

Alltså Sven!!! Jag dööör

Postat av: Wictoria

Publicerad 2016-02-17 15:24:38

Men JAAA! Ett inlägg. Verkligen det bästa på min onsdag :)
Ta hand om dig och njut av varje dag och mys ordentligt med misse, såå söt :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-02-23 20:21:15

Det är...hur ska jag beskriva det...trevligt? Kul? Mysigt och gillande att få läsa två inlägg utav dig från det att du kanske aldrig skulle skriva igen. Hej i alla fall :) jag följer dig desto mer på instagram nu för tiden. Känn ingen press att börja här igen. Livet har sin gång, gällande allt. Kram på dig Tuva :)

Postat av: rebecka

Publicerad 2016-03-01 11:57:02

Oj vad jag saknar din blogg <3

Postat av: Rebecca

Publicerad 2016-03-09 21:41:40

Saknar att läsa din blogg. Hoppas du hittar tillbaka till bloggandet en dag! Kram

Postat av: Elin - 22 år & mamma

Publicerad 2016-03-21 22:35:40

Så gullig liten katt!! Kram

Postat av: Ida

Publicerad 2016-03-22 01:11:23

Åh var är dina urmysiga tights ifrån?? Jag dör va fina!!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela