T U V A M A L M O

I'M FOREVER THANKFUL

Publicerad 2015-05-31 23:05:19 i Life, Personal things,

Tuvamalmo-21052014-3221 Tuvamalmo-21052014-3225Tuvamalmo-21052014-3241Today I feel so lucky to have such great people around me. All you guys and my family have been the best support through this whole journey, and for that I'm forever thankful. I would'nt have made it if it wasn't for you. So thank you all, so much. You are the best!

Jag börjar känna mig jordnära igen efter den omtumlande gårdagen. Men först och främst känner jag mig så oerhört tacksam. Ni ska bara veta hur rörd jag blivit för era kommentarer, snap:s, hälsningar och ert enorma stöd under hela den här resan. Om ni tycker jag inspirerar er till att utmana er egen löpning så ska ni bara veta hur mycket ni ger mig tillbaka. Varenda en av er som vill skriva och berätta om era förbättringar eller modiga steg ni tagit - det motiverar mig till att ta min löpning till nya nivåer. Så tusen tack för det.

Sedan kan jag inte med ord beskriva den kärlek jag fått av mina nära och kära denna helg. Från att löpning och tävling varit en omöjlighet och stor stress i mitt liv så har jag nu hittat hem till mitt sanna jag tack vare just det. Min familj har från dag ett i detta peppat, stöttat, cyklat med på mina långpass, berömt och varit mitt bollplank när jag behövt det som allra mest. Den stolthet min syster, mina föräldrar och mina älskade morföräldrar visade igår gör mig helt rörd. Att de dessutom helt självklart åkte hela vägen från Gävle för att heja på mig längs hela vägen, i regn och rusk, gör mig så tacksam. Utan er hade jag troligen stannat någonstans längs vägen och låtit det jobbiga ta över totalt. Jag var helt säker på att jag skulle gråta längs upploppet på stadion, men energin var som bortblåst och jag hade inga krafter kvar till att fälla några tårar. Det gör jag däremot nu. Det här var en mycket större prestation från min del än vad jag hade räknat med. Nej, det är inte "att bara springa", det är så mycket mer än så. Så mycket. Och jag klarade det. Tack vare 8 månaders slit, och tack vare alla er. Så tack. Tusen, tusen, tuuuusen tack.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2015-05-31 23:23:12

Du är så cool Tuva och du inspirerar mig varje dag med att fortsätta med min löpträning och jag är så impad av dig! Jag börjar till och med tro att jag kommer kunna springa maran om 1 år eller 2. Men jag börjar med 10 km nästa lördag :) Din blogg är en av två som jag följer, din stil är också helt i min smak.
kram hälsningar från Paris
Fanny

Svar: Gud så det glädjer mig att läsa detta. Tusen tack Fanny och stort lycka till med din löpning. Låter man ta den tid det tar att komma upp i långa distanser så är marathon inget problem - ställer man sig på startlinjen så har man redan tillräckligt med vilja för att ta sig hela vägen i mål. Kram!
tuvamalmo

Postat av: Tove

Publicerad 2015-05-31 23:25:13

Blir själv helt rörd av att läsa detta! Kan inte förstå att du gjorde det, klarade hela vägen trots allt motstånd. Du är en stark kvinna. Ta vara på det!
Kram ( och vila ut dig nu! )

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-05-31 23:50:34

Så jäkla bra kämpat, så bra är du! Verkligen en sann inspiration you go girl! Kram

Svar: Åh tack snälla. Tack tack tack!
tuvamalmo

Postat av: Isabella Stål

Publicerad 2015-06-01 01:18:26

Hej fina och starka du! Funderar själv på att börja springa upp mot dessa distanser men är just nu på milen och då är jag ganska slut på... Några tips på hur man ska komma vidare och klara av längre distanser, typ schema, övningar, kost osv? Supertacksam för svar och grymt jobbat av dig! Var själv i Stockholm under dagen för shopping och middag på Riche men såg hur alla löpare kämpade i regnet... Det var verkligen sjukt dåligt väder.
I alla fall så en massa kramar till dig <3

Svar: Hej Isabella! Mitt tips är att du använder dig utav något av dessa program: http://trana.marathon.se. Följer du dem så kommer du upp i distanser utan att riskera överträning och skador. Om du springer mycket så kan du i princip äta utan att tänka på mängd eller så. Bra och riktig mat på bra råvaror räcker gott och väl. Jag har aldrig räknat, vägt eller uteslutit något i min kost, utan bara ätit mig mätt på det jag gillar. Stort lycka till med din löpning. :)
tuvamalmo

Postat av: Mari

Publicerad 2015-06-01 14:06:12

Ryser lite när du skriver detta. Dra mig vilken prestation detta är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela