T U V A M A L M O

Keeps me warm at heart

Publicerad 2013-11-30 16:42:38 i Life, Shopping, Workouts,

New beanie/Weekday.
Jag var lite tveksam innan jag stack ut på min löprunda idag. Minusgrader och ben med grym träningvärk, det lockade inte direkt. Men när man väl bestämt sig för något, då har jag svårt att ändra planerna, ville dessutom dra i mig dagsluft när jag ändå hade möjligheten. Så, med underställ, mössa, vantar, stödstrumpor, musik och ett öppet sinne stack jag iväg. Kan inte vägarna här över huvudtaget, så sprang på känslan, kom till nya platser, såg vackra små vikar, soliga gator, glada motionärer och med en skön medvind i ryggen gick benen faktiskt rätt så snabbt. Tog mig till slussen och klockade av milen på 48 min. Därefter var det inte så roligt längre. Resterande 8 gick, men jag frös, hade motvind och musiken bara skrek i öronen. Ni vet hur efter ett tag kan hög musik i öronen bara låta som oljud? Sista biten gick bara av farten bara för jag närmade mig målet. Eller tunnelbanestationen rättare sagt. 18 km, 1.27.30. Hade jag haft eftermiddagen oplanerad, så hade det kunnat bli en bit till, bara för att benen kändes ändå pigga och starka. Men jag skjuter lite på två-milarn till en dag jag laddat ordentligt. Att få längta lite skadar ju inte. Och på tal om att längta, äntligen ska jag få mysa med Rebecka ikväll. Bästa Rebecka.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-11-30 17:35:31

Du är verkligen otroligt inspirerande, framför allt när det gäller löpningen. Jag har själv börjat löpa långt på senare tid och idag blev det rekorddistans på 22 kilometer dock med långsamt tempo men det var ändå otroligt skönt! Du inspirerar mig verkligen till löpningen! Kram

Svar: Och du inspirerar mig!
Grymt bra jobbat. Var det roligt hela vägen? :)
Jag blir lite uttråkad när jag springer för långt, vid 15 är det liksom inte lika härligt
Längre. Så måste öva mig på det att kunna njuta hela vägen.
Lycka till i framtiden. Kram!
Kontakt: [email protected]

Postat av: Melinda/Felicia

Publicerad 2013-11-30 17:48:29

ASSÅ din blogg!!! SÅ FIIIN <3

Postat av: M

Publicerad 2013-11-30 19:06:46

Bra kämpat Tuva! Men visst är det så att man aldrig ångra ett träningspass?
Helt igenmuler här. Blev hyrbil uppi bergen och vandring ett par timmar.
Ingen värme ikväll, det blir tröja på. Men vi har det bra och hotellet är mkt bättre än väntat.
PUSS
M&P

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-11-30 23:10:08

Vad duktig du är som är ute och springer !:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela