T U V A M A L M O

I feel like a new human

Publicerad 2013-03-31 19:48:00 i Personal things, Workouts,

L-O-V-E-L-Y run this night. After a whole week of being sick I really needed that fresh air and time for myself. Running is my therapy.
Jag är verkligen träningsberoende, inte på det där sättet man tänker på när man hör det ordet, utan snarare att jag måste ha motion i mitt liv för att känna mig lycklig. Efter en lugn vecka med både halsonda, snuvig näsa och tungt huvud där jag inte gjort något mer ansträngande än att gå i trappor kunde jag äntligen få ta mig ut på en joggrunda - och det var precis vad jag behövde. Lediga dagar och ingen träning får mig i ett sånt där drygt depp-mode som är så frustrerande, så detta var den prefekta medecinen mot mig i min lilla instänga bubbla. Jag känner liksom ny livsglädje och endorfinerna får mig att le. Tio väldigt lugna kilometrar helt utan flås eller jobbig andning, bara låta benen gå utan att göra någon större ansträgning. Ett skönt avslut på en upp-och-ner-vecka, för nu har jag laddat med nya krafter och nytt glatt humör för göra nästa vecka till en bättre vecka. Men innan denna vecka når sitt slut så ska jag mysa på stan med Jossi och ta igen flera dagar på varsit håll. Kram på er, och tack för att ni hänger med mig här varje dag, det slutar jag aldrig uppskatta!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-03-31 22:11:53

Gud så härligt det låter :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela