T U V A M A L M O

The late sunshine

Publicerad 2013-06-30 20:35:28 i Life,

Wearing comfy cloths at home tonight. Just finished a yummy shrip salad on the balcony and now I'm gonna read some magazines while drinking a cup of tea.
Jag har bestämt mig för att vara lite snällare mot mig själv nu under sommaren. Kände verkligen inte för att lyfta vikter idag - och därför gjorde jag det inte heller. Är det någon tid på året som man vill göra det man känner för så är det ju under dessa korta månader. Blev en lat timme i kvällssolen tillsammans med mamma, när klockan slog middag gjorde jag en härlig räksallad och njöt av solens sista strålar. Nu däremot ska jag jobba vidare med lite bilder, leta lite resor och låta huvudet vila mot kudden. Idag tog jobbet hårt på krafterna och en lugn söndagskväll var nog precis vad jag behövde. 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-06-30 21:20:57

Oh that dress is lovely ! Where is it from ? :)

xoxo Maria

Postat av: Jennifer

Publicerad 2013-06-30 22:14:26

Hej=)

Super fina klläder har du verkligen!
Jag är sugen på att bleka ett par byxor och såg att du gjort det med klorin.

Hur gör man när man bleker...fyller man maskinen med vatten och klorin eller bara i ett badkar? Måste man gnugga eller sköter allt sig själv? Hur blir det jämt över hela byxorna? Hur mycket använde du? varmt eller kallt vatten?

Jätte tacksam för svar=)


Svar: Jag köper 1 L klorin, häller i det i en plasthink, späder ut med lite varmt vatten och lägger sedan i plagget. Se till att hela plagget blir blött och ligger täckt under vätskan. Behöver inte gunugga, bara röra om lite då och då. Det är riskabelt att bleka jeans eftersom man aldrig kan garantera bra resultat, vissa jeans tar inte åt sig av blekningen, knappar kan börja rosta och det kan bli fläckigt. Men när det går bra så blir det ofta väldigt lyckat! Lycka till. :)
Kontakt: [email protected]

Postat av: Jennifer

Publicerad 2013-06-30 23:50:57

Tack för snabbt och bra svar:) jag inväntar hängseljeansen du hade och blekte! Var dem lätta att bleka!? Hur länge skall man ha dem i? Måste man tvätta dem efter!?

Svar: Jag blekte dem i typ 2 timmar eller så. Men hade kunnat lega i lite längre för ännu snyggare resultat! Ja man måste tvätta dem i maskin efteråt, de stinker klorin annars haha :)
Kontakt: [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela