T U V A M A L M O

THIS WEEKEND

Publicerad 2019-02-24 23:39:47 i Life,

(null)
Fredagen böjd på sol som jag såklart var tvungen att föreviga med en bild. 
(null)
Jag och tjejerna körde långlunch och passade på med att ta en kik på Beyond retro och...
(null)
...suga i oss lite d-vitamin innan det var dags för mig att göra sista timmarna med världens finaste skoteam. <3 gråtkalas delux vid hemgång. Som jag kommer sakna dem!
(null)
Fredagskvällen bjöd på middag med familjen Åkerlind. Började med bubbel på cadierbaren för att sedan gå typ 100 steg till magiska Bank hotel. 
(null)
Hade aldrig tidigare käkat på Bonnies så insåg snabbt att vi verkligen gått miste om en matupplevelse. Jäklar alltså. Förrätten bestod av livets godaste burrata följt av en otrolig pasta för min del och kött till grabbarna. 
(null)
Som de också var suuuuupernöjda med. 
(null)
Drack otroligt gott, skrattade mycket och hade en servitör i världsklass. Han fick oss alla att ha det rikrigt bra. 
(null)
Jag i mitt nya favoritlinne från Gina tricot. 
(null)
Och så får vi inte glömma efterrätten: smash the piggt bank. Alltså en choklad-spargris som man får krossa med en minihammare, ut kommer det kolasås, chokladkulor och annat älskvärt. Jag var såld. 
(null)
Lördagen spenderades med en stros på stan i jakt på en rikrigt Nice fika. 
(null)
Som vanligt hamnade vi på Fabrique. 
(null)
Fika <3
(null)
Drack te, gjorde middagsplaner (Take away thaimat) och bara myste.  
(null)
Söndagen började med en träningsdejt på sats med två Gävletjejor. Fick endorfiner delux och skuttade sedan iväg på brunch med Jakob till Café sirap. 
(null)
Där åt jag ikapp. Avokadomacka i mitt hjärta. 
(null)
Och lite instagramvänliga pannkakor tog vi också in. 
(null)
Strosade sedan hem via nya gator och njöt av att inte behöva vinterjacka eller halsduk. Det var "varma" vindar äntligen och jag frös inte en enda minut. Wiho!
(null)
Sist men inte minst, handling inför kvällen hemma på soffan. Som har bestått av pastasallad, The americans, en maskin tvätt, snabbstädning och förberedelser inför morgondagen. 
Imorgon är min första dag i mitt nya team på jobbet. Nya människor, ny roll, nya produkter. Det ska bli jätteroligt med en utmaning och få lära sig massor av nytt. Men för det behöver jag min sömn, så nu checkar jag ut. Sov gott!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-02-25 07:57:57

Vad var det du pluggade?

Svar: Jag pluggade till inköpare på SIH 😘
tuva Malmo

Postat av: Amanda

Publicerad 2019-02-25 09:35:45

Nyfiken blir man! Är du fortfarande kvar på H&M? Vad är ditt nya jobb exakt? Berätta mer =)

Svar: Hej Amanda! Jag är kvar på hm, men har liksom bytt team och avdelning. Jobbade tidigare med divided skor, men är numera på divided fancy Jersey (alla överdelar som är med prints, broderier, tryck, samarbeten). Så det känns jätteroligt att jobba med kläder äntligen. Min tjänst som Inköpsassistent innefattar mycket produktutveckling och försäljningsanalys. Gäller att optimera försäljningen i våra marknader, ta fram bästa produkt och hela tiden jaga nya trender. Väldigt omfattande roll i högt tempo. Men jag trivs så!
tuva Malmo

Postat av: matilda

Publicerad 2019-02-27 07:22:22

Vart kommer din superfina skinnjacka ifrån? :)

Svar: Den är från HM! Men hittade den på kontoret så vet inte om den blev av till butik eller inte. Håll utkik <3
tuva Malmo

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-03-03 08:10:31

Älskar din stil! Kan inte du tipsa om lite snygga plagg nu till våren?

Svar: Åh men Gulle dig! Det skulle jag absolut kunna göra. <3
tuva Malmo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela