T U V A M A L M O

SUNDAY 17 APRIL

Publicerad 2016-04-17 17:48:43 i Life, Personal things,

Tuvamalmo-09042016-3060_Fotor_CollageLittle bit of live lately. For more, follow me on Instagram at @tuvamalmo.

Jag vill be lite om ursäkt för förra inlägget. Nu i efterhand förstår jag att det lät lite som att jag var på väg tillbaka, men det är jag tyvärr inte. Snarare så känns det tvärt om. Den här delen av livet börjar hamna längre och längre bort. Har länge funderat på vem jag skulle vara utan bloggen och mina största intressen skulle förändras i och med att jag inte delar med mig av dem. Min största rädsla var att jag skulle tappa mig själv, sluta fota och inte bry mig ett dugg om vad jag klär på mig. Men så blev det inte riktigt, och jag kan på ett sätt nu vara väldigt stolt över att jag vågade gå vidare här i livet.

Jag har slutat leva genom att se allt i bilder. Tidigare såg jag allt genom kameralinsen och vad som skulle ge bästa material till bloggen. Allt från kläder till  påslakan till en lunch på stan. Dålig hårdag och regn stressade mig. Och om jag inte bloggade om min löpning, då var det ju som att den inte hade hänt, och det kändes lite bortkastat att jag försökt komma ihåg rundan i detalj. Nej jag vet, det var inte synd om mig, jag hade ju valt det själv. Men så var det, om jag ska vara helt ärlig.

Jag tappade inte mig själv. Tvärtom. Saker och ting känns ännu mer betydelsefulla när jag vet att jag endast gör dem för min egen skull. Det är en befrielse att sluta söka bekräftelse och göra andra till lags. Jag känner mig mer människa och mer verklig än någonsin, och det är mer än vad jag hade vågat hoppas på.

Jag vill dock att ni ska veta att ni har varit världens bästa support, vänner och läsare. På nio år kan jag räkna på min hand antal mindre trevliga kommentarer, och det har jag er att tacka. Det här känns lite som att göra slut med flera hundra människor samtidigt, men jag hoppas att ni vill hänga med mig på Instagram istället så det inte blir ett för stort hejdå. Okej? Lova?

Om det är något ni vill fråga, undrar över eller vill säga så är ni så välkomna. Jag lovar att svara på era kommentarer allt eftersom. Världens största kram och tack för alla år. Jag kommer vara er evigt tacksam! <3

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2016-04-17 20:43:35

Vad tråkigt att höra (för oss, hehe). Men förstår dig verkligen och har all respekt för ditt beslut. Förövrigt älskar jag din stil och blir så inspirerad av all läsning om löpning du har bjudit på. Kram

Postat av: amanda

Publicerad 2016-04-18 02:40:10

Bilderna är såååå härliga :D

Postat av: ISA

Publicerad 2016-04-18 18:20:50

Jag blev nästan tårögd! haha, vad är det med mig? är ju superbra att du insett vad som är bäst för dig, och ditt liv. Rätt beslut, lycka till med allt. Vi kanske ses på stan :)) kram!

Svar: Lova att stanna mig och säga hej då isf!!!! :):)
Tuva Malmo

Postat av: Rebecka

Publicerad 2016-04-18 20:29:29

Fullt förståeligt, men tråkigt förstås för en som älskat din blogg i många år! Hoppas du låter arkiven ligga kvar så att man kan bläddra tillbaka och inspireras av din träning, stil och matlagning emellanåt ändå :) Kram på dig!

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-04-23 14:57:47

Tack själv Tuva för flera års bloggande som jag har tagit del av. Jag skulle så gärna vilja träffa dig, eller bara stöta på dig på stan och säga hej. Jag hoppas alltid att jag "råkar" möta dig när jag är i Stockholm men än så länge har det inte hänt. Kram på dig och ta väl hand om dig :)

Postat av: emma

Publicerad 2016-04-24 23:28:23

åh! din blogg är bäst! lycka till i livet kram

Postat av: Sunniva

Publicerad 2016-04-27 15:06:59

Savner virkelig din blogging, men er jo bra at du finnes på snapchat og instagram! Forstår veldig godt din beslutning, så du må ha lykke til videre ♡ Rakk bare å lese bloggen din i et halvår fra jeg oppdaget deg til du sluttet, men heldigvis kan jeg fremdeles inspireres av ditt arkiv.

Lever også, som de andre har kommentert, i håp om å treffe deg på stan hver gang jeg er i Stockholm, da du virker som en superhyggelig jente! Skal si hei om jeg ser deg!

Håper likevel at om du gjør større løp at du kan skrive noen ord om det? :-D

Puss och kram!

Svar: Forresten! Skal inn til Stockholm og se maratonløpet den 4. juni! Du skal løpe då, ikke sant? Neste år blir jeg med!
Sunniva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela