T U V A M A L M O

TIME FLIES WHILE HAVING FUN

Publicerad 2015-10-26 21:46:20 i Life, Personal things,

Tuvamalmo-25102012-9328_Fotor_CollageOctober 2013 was the month I packed my things and moved to Stockholm. That's two years ago on wednesday and it's the best decision I've made in my life so far. 

Om jag minns den där veckan för nu prick två år sedan. Veckan jag väldigt spontant packade mina kläder och satte mig på tåget till Stockholm. På några dagar hade jag bestämt mig för att flytta, och inte förrän mamma gav mig en flytta-hemifrån-present vid sista middagen hemma förstod jag vad jag faktiskt höll på att göra. Sista veckan hemma var en fin sådan. Solig, lugn, höstig . Jag var arbetslös, men lycklig över möjligheten att nu få göra precis vad jag ville. Och det jag ville var att lämna Gävle och börja något nytt. På onsdag är det två år sedan jag blev inflyttad Stockholmare och det pirrar i magen när jag skriver det. Undra hur livet hade sett ut om jag hade stannat kvar... Väldigt annorlunda kan jag säga. Stockholm är det bästa, klokaste och mest lärorika beslut jag tagit.

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2015-10-27 08:09:57

Glömmer inte den middagen.. hua då var det lite jobbigt. Men vi är stolta och glada över att du var och är så modig och provar nya saker!
Två år har gått jättefort, tänk var du kan vara om ytterligare två år?!
PUSS
M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela