T U V A M A L M O

WHEN I SAW YOU

Publicerad 2015-11-13 17:14:35 i Life, My photography,

Tuvamalmo-17102014-3265 Always someone who finds it very weird to take pictures on the street...

Är det något ni frågar mig ganska ofta så är det hur man blir bekväm framför kameran, och speciellt ute bland folk. Jag kan inte säga att det är lätt, men det är en vanesak. Desto mer man gör det, desto mindre bryr man sig efter ett tag. Men jag måste erkänna att människor som stirrar, stannar upp eller vänder sig som fortfarande stör mig, men inte så att det generar mig, utan snarare bara gör mig irriterad. Men det bästa, och kanke det enda som funkar, är att bara våga. Det brukar bli lite lättare om man fotar i farten och ber en kompis ta några bilder medans man korsar gatan eller håller på med telefonen, då kan det kännas lite mer naturligt och som att någon fotar dig när du inte är beredd. Sedan en bonus med att fota ute på stan är ju dessa roliga bilder man får på köpet. Att man kan vara så intressant för en främmande människa, helt otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela