T U V A M A L M O

FRIDAY 09:13 AM

Publicerad 2015-12-11 10:13:10 i Life, Personal things, Workouts,

Tuvamalmo-04122014-4759Morning workout at the gym done. Now the friday can start!

För ett par månader sedan hade jag kunna satsat min högra hand på frågan om jag frivilligt skulle kunna gymma halv sju på morgonen. Idag skulle jag nästan kunna offra min högra hand för att få gymma halv sju på morgonen. Det låter kanske kylsigt och överdrivet. Ja, en aning, halv åtta hade såklart varit skönare. Men. Det är något i morgonträning som får en att bli lite beroende. Beroende av den där känslan av att komma igång med dagen, vara "färdig-svettad" redan innan jobbet och känna hur kroppen andas på ett helt annat sätt. Sedan är det något med det mentala också. Det krävs bra självdisciplin och ganska mycket styrka för att palla sig upp 05-något för att gå iväg till gymmet. Onödigt självplågeri tycker säkert vissa. En viktig och användbar styrka tycker jag.

Träning, oavsett tid på dygnet, är där jag låter huvudet vila, men samtidigt där jag bygger mitt mentala. Det finns få gånger jag faktiskt känner mig så stark som jag gör de gånger jag lämnar gymmet kl 08.03, färdig tränad, duschad, fixad och på väg till jobbet. Och det är dessa små doser av styrka jag försöker samla på mig för att sedan vara jättestark när det väl behövs. Livet tar ibland snabba vändningar och då måste man vara beredd på att åka med.

Tuvamalmo-04122014-4762

Kommentarer

Postat av: mari

Publicerad 2015-12-11 11:24:12

Den känslan alltså, oslagbar!! Ha en fin fredag. kram

Postat av: evelin

Publicerad 2015-12-11 16:45:44

Du är så himla duktig! Vilken motivation du gav mig, nu ska jag på spinning sedan tar jag helg =D stor kram på dig fina!

Svar: Bamsekram tillbaka!
Tuva Malmo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela