T U V A M A L M O

THAT HUMUS THOUGH

Publicerad 2015-04-29 22:27:56 i Food, Life,

Tuvamalmo-26042014-1422Tuvamalmo-26042014-1418Tuvamalmo-26042014-1427Dinner in bed. Made a fantastic humus the other day, just mix cheek peas, garlic, lemon juice, cumin and some mango chutney. You won't get disappointed! 

Visst berättade jag om den fantastiska mango-humusen vi fick prova under vår food tour i Amsterdam? Här om dagen provade jag att göra min egna, och den blev väldigt lyckad trots att det aldrig kommer gå att göra en bättre än originalet. Bästa av allt? Går superfort! Mixa kikärtor, vitlök, citronsaft, spiskummin, salt och en skvätt olivolja till en krämig röra. Blanda sedan ner (efter smak och tycke) mango chutney och smaka av. Det blir en helt annan humus än vad man är van vid, och det söta mot det sträva gör det helt otroligt gott!

Bred på några rostade brödskivor, toppa med ett gott pålägg och njut. Gärna i sängen framför en film. PS. Varning för att bli beroende...

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2015-04-29 23:52:33

Spännande, det måste jag testa!

Svar: Ja gör det! Och berätta sedan vad du tyckte :)
tuvamalmo

Postat av: ISA

Publicerad 2015-04-30 13:39:50

Dregglar ner tangentbordet <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela