T U V A M A L M O

LET'S DO IT AGAIN SOMETIME

Publicerad 2014-08-31 16:55:25 i Life,

Tuvamalmo-30082013-0721Tuvamalmo-30082013-0740 Tuvamalmo-30082013-0725I'm getting prepared for Stockholm half marathon in two weeks so yesterday I ran the last long distance run before the start. 19 enjoyable km in a really good and comfortable  pace. Felt like I could've kept on going forever and the weather was so lovely that I smiled the whole time. Best run in a looooong time! Inför förra årets halvmara var jag inte speciellt förberedd, varken löpmässigt eller mentalt. Jag hade min bekvämlighetszon kring 12 kilometer och var inte speciellt van vid längre distanser eller ett lugnare tempo. Det gick ju bra ändå, men inför årets lopp har jag lovat mig själv att vara så förberedd jag kan bli. Jag vägrar må sådär dåligt igen. Med två veckor kvar så gjorde jag igår det sista långloppet innan lördag 13e september. Med maratonpodden i öronen och troligen det bästa löpvädret man kan få, så blev det en otroligt bra runda. Bara lugnet av att få springa i natur och slippa stadsmiljö gjorde att löpningen kändes lätt och kilometer efter kilometer flöt på i ett. Utan att behöva fokusera allt för mycket på klockan så lyckades jag hålla ett jämt tempo och milen passerades på 49 minuter. Medvind, lätta ben, frisk eftermiddags luft, gamla igenkända gator, ingen stress och en väldigt bra känsla. Finns ingen löpning som är så underbar som dessa mysjoggar. Jag kände av att kroppen och benen hade mer att ge, att en tempoökning fanns där, men jag höll mig. Höll mig från att utmana mig själv, avstod från att göra detta till ännu en tävling, valde att inte jaga klockan för en gång skull. Och det kändes så skönt. Så, sista långpasset är gjort. Nu blir det kortare rundor, rolig styrketräning och mer fokus på rörligheten. Men först, innan ny vecka börjar, är det backintervaller med familjen och ett helt gäng andra löpare som gäller. Vilken löparhelg det blev!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-08-31 17:28:58

Jag längtar galet mycket efter halvmaran i Stockholm, första gången jag ska springa just det loppet:) lycka till!

Postat av: Elin

Publicerad 2014-08-31 20:51:21

Jag ska till Stockholm nu i helgen, vad får jag inte missa i matväg?
Tycker det är så svårt när jag knappt varit där, och man vill ju ha bästa möjliga haha. Antar att det kommer vara ganska packat med folk med tanke på tjejmilen, men vad är dina bästa tips? allt från frukost till middag.

Svar: Frukost: Broms karlaplan, Pom & Flora på söder, Urban Deli på nytorget, Pascal på odenplan. Lunch: Voltaire i Pubhuset, Ecoist på sibyllegatan, Falafelbaren på hornsgatan, LillaP på karlavägen, Non Solobar på Odengatan, Snickarbacken 7 (ligger på snickarbacken som är en tvärgatan från birger jarlsgatan), Babel Deli (hornstull eller kungstensgatan). Middag: Taverna Brillo på sturegatan, Vapiano (finns lite överallt), Ciao Ciao Due (karlavägen), Hermans på fjällgatan 4, Boqeria i mood gallerian, Ichaicha på norrlandsgatan.

Lite av allt möjligt som är värt att prova på. Kram på dig!
tuvamalmo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela