T U V A M A L M O

Getting focus on the right things

Publicerad 2014-04-13 16:08:00 i Workouts,

This is what I used last week for one of my workouts. No weights, just used my body and these three things. I wrote down 8 exercises that I did in 30 sek x 4 set, with 10 sek rest between every set. Finished one exercise and
then moved on to the next one. When I was finished, I did the circle one more time. 
För att utvecklas i sin träning är det vikitgt att man ibland gör något som kroppen inte är van vid och utmana den med antingen ett högt tempo, nya övningar eller anorlunda upplägg. Förra veckan försökte jag sätta en rubrik på varje tränignpass bara för att hålla fokus på vad jag faktiskt skulle göra och tänka på det genom varje övning. Det här var mitt "Bra kontakt"-pass och det var helt utan vikter, använde mig bara utav dessa tre redskap. Först valde jag ut mina 8 favoritövningar som jag tycker är både jobbiga men som även ger bra kontakt redan vid de första repsen. Ländryggpress, liggande benspakar ut&in, Kissande hunden, Höftlyft på pilatesboll, Långsama breda armhävningar, Utfallsteg på bosuboll, "skålen" i statisk hållning på bosuboll och det där hjulet när man står på knä.  Upplägget var att köra en övning i taget, men att dela upp det på 30 sek jobb, 10 sek vila x 4, vilket blir att man totalt håller på i 2 1/2 minut på övningen, och sedan går man direkt på nästa. Efter alla åtta övningarna körde jag varvet igen och då var det betydligt jobbigare kan jag säga! Inget pulshöjande upplägg, utan bara fokus på att helta tiden känna att rätt muskler jobbar. Och det går att få grym träningsvärk utan tunga vikter, jag lovar! 

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2014-04-13 16:31:38

Hej jag gillar verkligen din blogg! Det skulle vara jättekul om du gick in på min nya blogg. Kram ♡

Postat av: mari

Publicerad 2014-04-13 18:54:26

Så rätt Tuva. Bra pass där =) Ska apa efter dig och köra det passet någon dag.

Svar: Gör det och säg gärna sedan vad du tyckte :D
Kontakt: [email protected]

Postat av: mari

Publicerad 2014-04-13 18:54:26

Så rätt Tuva. Bra pass där =) Ska apa efter dig och köra det passet någon dag.

Postat av: daniela

Publicerad 2014-04-13 21:05:36

håller med dig om att det absolut går att få träningen att kännas utan tunga vikter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela