T U V A M A L M O

Breakfast bowl

Publicerad 2013-11-12 13:56:23 i Food, Life,

My breakfast the other morning. At the moment I love to mix raspberries, banana, blueberries, pomegranate and my home made granola. 
Det är många av er som undrat över receptet på min müsli. Grejen är att jag bara blandar lite allt möjligt. Inge mer komplicerat än detta: havregryn, boveteflingor, pumpakärnor, solrosfrön, kruskali, hasselnötter. Kryddar med kanel, kardemumma och salt. Blöter sedan ner hela blandningen med äggvita så den blir fuktig och klibbig. Sprider sedan ut allt på en plåt och gräddar i ugnen på ca 200 grader i 20 min, man får hålla lite koll så att müslin torkar klart, men inte bränns. 
Detta kan man såklart variera i oändlighet. Blanda i honung, andra nötter, bara havregryn, någon speciell krydda eller vad du föredrar. Prova dig fram helt enkelt!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-11-12 14:17:14

Aldrig testat att göra egen müsli. Låter ju väldigt enkelt, borde kanske ge mig på det :)

Postat av: ida

Publicerad 2013-11-12 22:08:40

Fungerar det är att äta enbart som "snacks"? :)

Svar: Nja, det skulle jag inte säga. Skulle gissa på att de flesta vill söta den lite om det ska vara ett snacks :)
Kontakt: [email protected]

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-11-13 00:42:52

Men guva gott det där ser ut! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela