T U V A M A L M O

Can't remember the last time I had that feeling

Publicerad 2013-06-30 14:14:00 i Workouts,

Went for a run yesterday morning, the first run in weeks actually. Had no expectations since I haven't been feeling well for a long time, but I manage to suprise my self with a quite fast, but long run and it feelt so good. I've missed that feeling so much!
Igår var min första riktiga löprunda sedan början av maj. Löparglädjen försvann liksom med att det började gå så otroligt tungt så jag har liksom bara kunnat prommenera varvat med några få löpsteg sedan dess. Men sen så igår, när klockan ringde, lite för tidigt för att vara en lördag, var jag väldigt sugen på att snöra på mig mina nya löparskor och ta dem ut på en runda. Långdistans var inte planen, men efter två km lugn uppvärmning kändes det både lätt och roligt att dra ut löpsteget en aning. Staden hade inte vaknat än så jag var ensam ute på gatorna, men jag trivdes minst lika bra för det. Känslan av flyt och tempo var underbar, och så efterlängtad. Jag hade glömt hur det kändes att löpa med ett lätt steg, det var ju så länge sedan sist. Kilometrarna passerade, luften blev varmare, kroppen piggnade till och solen höll mig sällskap. Pustade ut utanför Ica 70 minuter senare och kunde inte riktigt inse vad jag precis hade gjort. Konstant löpning utan att behöva gå? Det som varit en omöjlighet under flera veckor var nu starten på en riktigt bra lördag. Kärleken, självförtroendet och motivationen är äntligen tillbaka.
 

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2013-06-30 14:34:04

Underbart =) Gud så härligt !!!
Var har du köpt dom skorna?

Postat av: Marie

Publicerad 2013-06-30 15:11:30

Åh, vad härligt! Den känslan är oslagbar! :)

Postat av: Victoria

Publicerad 2013-06-30 15:14:02

Vilken löparapp använder du? Jag har Runkeeper men har tröttnat lite på den... Kram hoppas att allt är bra med dig!

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-06-30 16:25:56

Åh vad jag älskar den känslan!

Postat av: Sari

Publicerad 2013-06-30 21:00:58

Vilken härlig känsla! Helt underbart när den kommer, måste få min motivation tillbaks :-)

Postat av: Gabriella

Publicerad 2013-06-30 23:42:06

Så roligt, underbart när man är i balans! Så härliga skor, gillar verkligen färgerna tillsammans. Jag undrar också vart du köpt dessa?

Postat av: Jaqueline

Publicerad 2013-07-02 15:52:47

Åh, härligt att höra! Jag är ingen direkt erfaren löpare men den där underbara känslan känner jag igen!

Postat av: JOHANNA

Publicerad 2013-07-02 19:26:29

härligt!

Postat av: Felicia Andersson

Publicerad 2013-07-11 17:09:04

ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN! Jag hittade in på din blogg igår tack vare blogg.se's topplistor och jag är fast! Äntligen har jag hittat någon som brinner för löpning lika mycket som jag som bloggar och förklarar känslan. Gud vad kul! Dock är jag fortfarande nyöbrjare som är nere och trampar på 6km-rundan fortfarande och pga en allvarlig, extremt dryg och långvarig benhinneinflammtion har jag inte kunnat springa ordentligt på flera veckor, men jag är på väg! Kul att du hittat tillbaka till flytet, det är bästa känslan.

Svar: Jag vill tacka dig lika mycket som gjorde min kväll med denna kommentar. DU är så välkommen hit och hoppas du gillar det jag har att erbjuda! Lycka till med löpningen och hoppas det blir bättre med benhinneinflamationen. Kramar :)
Kontakt: [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela