T U V A M A L M O

Back to my favorite routine

Publicerad 2013-08-31 09:06:52 i Food, Life, Workouts,

 
Was tired today when I got up for my saturday morning run. But i manage to run 13.5 km in 64 minutes so that's pretty good consider what time it was...
Om det är någon dag i veckan som jag ändå har lätt för att komma upp tidigt så är det lördagar. Fråga mig inte varför för det är ju egentligen dagen man ska njuta av en sovmorgon, men så är det inte för min del. Klev upp, gäspade ett par gånger, klädde mig i långärmat för första gången på väldigt länge och stoppade en underhållande podcast i öronen. Ett bar sega första kilometrar som sedan resulterade i en väldigt bra och snabb morgonlöpning. 13.5 km på 64 minuter, en riktigt comeback efter två veckors ledighet från allt som har med långdistans att göra. Men nu med bara fjorton dagar kvar till halvmaraton så är det dags att börja lära sig det tempot och lägger därför intervallträningen åt sidan för ett tag. Långt och länge faller faktiskt mig mer i smaken. Något annat som smakade var dagens frukost som faktiskt förgylldes av morgonsol och ett avsnitt Hereos i sängen. Men nu fortsätter den här lördagen med jobb. Två dagar kvar sedan en ledig dag. Jag längtar!

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2013-08-31 09:40:25

Bästa starten på dagen, helt klart. !! Underbar runda också, härligt fina du... ha en fin dag

Postat av: JOSEFIN

Publicerad 2013-08-31 10:24:41

Dina frukostar ser alltid så himla goda ut!

Postat av: Magda

Publicerad 2013-08-31 10:30:09

Hej!
Vart i Gävle springer du dina långdistanser? Jag är sjukt ormrädd så jag vågar mig inte till Hemlingby-spåren, har du nått tips? :)
Grymt bra tider också, you rock! :) Nästa år ska jag också ge mig på en halvmara :)

Svar: Det finns massor av bra löprundor du kan springa! Jag kör dock mest asfalt och då finns det mycket att välja på, men vill du har mjukt underlag rekomenderar jag Boulognerskogen, Eljusspåret vid Högskolan, eller terrängspåret i Sätra. Lycka till med löpningen! :)
Kontakt: [email protected]

Postat av: Olivia

Publicerad 2013-08-31 11:42:58

Hej jätte fin blogg, klicka gärna in på min! <3

Postat av: fitchis

Publicerad 2013-08-31 11:53:01

Hejsan ska ha en frågestund och skulle bli glad om du ställde en fråga där :)
Länken är här: http://fitchis.blogg.se/2013/august/qna.html#comments
Super snygg blogg + tema!!

Postat av: hello

Publicerad 2013-08-31 22:55:29

Inspiration !!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-01 00:55:25

Hej!
Hur ofta tvättar du ditt hår och sover du med det utsläppt eller uppsatt?
Favvo bloggen alla dagar i veckan!

Svar: Tvättar håret max 2 gånger i veckan och sover oftast med utsläppt. Sätter jag upp det så får jag toffsrand så lätt så brukar undvika det under nätterna :)
Kontakt: [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela